Jakie usterki obejmuje gwarancja Apple i co możesz zyskać dzięki Lantre Care? Odpowiadamy!

Każdy sprzęt Apple jest narażony na awarie, ale też każdy jest objęty gwarancją producenta i rękojmią sprzedawcy. Co dokładnie obejmuje gwarancja Apple i w jakich sytuacjach można z niej skorzystać? Odpowiadamy!

Jak reklamować wadliwe urządzenie?

Wszystkie urządzenia elektroniczne są narażone na powstanie wad fabrycznych w procesie produkcji. Dotyczy to nawet najlepszych sprzętów, do których niewątpliwe można zaliczyć produkty Apple. W razie stwierdzenia wady fabrycznej możesz skorzystać z gwarancji producenta lub rękojmi sprzedawcy.

Każdy z wymienionych trybów składania reklamacji (gwarancja/rękojmia) rządzi się swoimi prawami. Tylko do Ciebie zależy, z którego trybu reklamacji zechcesz skorzystać, natomiast w obu przypadkach istnieją pewne ograniczenia. Jak zatem działa gwarancja Apple oraz rękojmia sprzedawcy? Na to pytanie odpowiadamy w dzisiejszym artykule!

Produkty Apple - gwarancja producenta

Co obejmuje gwarancja Apple?

Gwarancją Apple są objęte wszystkie produkty spod znaku nadgryzionego jabłka. Deklarowany przez Apple okres gwarancji wynosi dokładnie jeden rok od momentu zakupu urządzenia. Jeśli w tym czasie Twoje urządzenie ulegnie awarii, masz prawo złożyć reklamację bezpośrednio do firmy Apple. Gwarancja obejmuje wyłącznie wady materiałowe i jakościowe, które pojawią się w okresie normalnego korzystania z urządzenia.

Przykładowo, jeżeli Twoje urządzenie przestanie reagować, ale powodem takiego stanu nie jest fizyczne uszkodzenie (np. spowodowane upadkiem z wysokości lub zalaniem), wówczas masz pełne prawo do złożenia reklamacji. Po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji firma Apple może Ci zaproponować jedno z trzech rozwiązań: naprawę produktu, wymianę lub zwrot ceny zakupu. Decyzja co do rodzaju zadośćuczynienia zależy wyłącznie od producenta.

Czego nie obejmuje gwarancja Apple?

Jak już zostało wspomniane, roczna gwarancja Apple obejmuje wyłącznie wady fabryczne, czyli powstałe na etapie produkcji urządzenia, a stwierdzone przez użytkownika podczas zwykłego korzystania. Zgodnie z tym, gwarancja Apple nie obejmuje wszelkich innych sytuacji, które producent wymienia w swoich postanowieniach gwarancyjnych.

Gwarancja Apple nie obejmuje:

  • kradzieży z włamaniem,
  • uszkodzeń mechanicznych spowodowanych kontaktem z wodą, ogniem lub innym czynnikiem zewnętrznym (np. pęknięć ekranu czy zalania wodą),
  • uszkodzeń powstałych w wyniku korzystania z urządzenia w parze z innym urządzeniem,
  • uszkodzeń spowodowanych użytkowaniem niezgodnym z instrukcją obsługi,
  • uszkodzeń powstałych w wyniku ingerencji nieautoryzowanego serwisu,
  • uszkodzeń spowodowanych normalnym zużyciem produktu, drobnych uszkodzeń (zadrapań, wgnieceń, pęknięć),
  • urządzeń samodzielnie zmodyfikowanych, części urządzenia, które naturalnie zużywają się z upływem czasu,
  • urządzenia z zatartym numerem seryjnym oraz urządzenia, co do którego zachodzi podejrzenie, że może pochodzić z kradzieży.

Jakie urządzenia obejmuje gwarancja Apple?

Gwarancja Apple obejmuje wszystkie urządzenia i akcesoria marki Apple, które znajdują się w oryginalnym opakowaniu. Niezależnie od tego, czy posiadasz smartfon iPhone, tablet iPad, komputer stacjonarny Mac czy laptop MacBook, gwarancja producenta przysługuje Ci w każdym z wymienionych przypadków. Powyższe urządzenia to tylko przykłady. W praktyce możesz zareklamować każde urządzenie Apple, które ulegnie awarii (w okresie jednego roku, licząc od daty zakupu).

Gwarancja obejmująca telefon, komputer lub inny produkt Apple, ale to nadal nie wszystko, co oferuje firma z Cupertino. W razie jakichkolwiek problemów ze sprzętem, oprócz standardowej gwarancji producenta przysługuje Ci telefoniczne wsparcie techniczne. Okres bezpłatnego dostępu do wsparcia technicznego wynosi 90 dni.

Status gwarancji Apple - co to takiego?

Jeśli nie jesteś pewien, czy Twoje urządzenie Apple kwalifikuje się do bezpłatnej naprawy gwarancyjnej, skorzystaj ze strony internetowej https://checkcoverage.apple.com/. Witryna umożliwia sprawdzenie gwarancji Apple na podstawie numeru seryjnego, który należy wpisać w przeznaczonym do tego polu.

Baza danych Apple jest na bieżąco aktualizowana, dlatego możesz być pewien wiarygodności wyświetlanych informacji. Jednak należy pamiętać, że weryfikacja na stronie Apple, ma tylko charakter poglądowy.

Adam Semik

W produktach takich jak iPad, iPhone, Apple Watch data gwarancji urządzenia liczona jest od momentu jego aktywacji. Sytuacja wygląda trochę inaczej w przypadku komputerów Mac. Tu Apple wykorzystuje algorytm, który uwzględnia datę produkcję komputera, czas jego dystrybucji oraz finalną sprzedaż i na tej podstawie wylicza czas od kiedy gwarancja biegnie „wizualnie” na urządzeniu.

Jeżeli klientowi zależy na tym, aby w systemie macOS, zakładka „Gwarancja” pokazywała prawidłowe dane, może skontaktować się bezpośrednio z techniczną infolinią Apple, wybierając numer: 00800-4411875 i postępować zgodnie z zaleceniami konsultanta.

Należy pamiętać, że nawet bez kontaktu z infolinią techniczną Apple i rozbieżnościami między datą zakupu a informacjami w systemie macOS, klientowi przysługuje 12 miesięczna gwarancja na komputer Mac. Liczona jest ona od daty zakupu u autoryzowanego sprzedawcy Apple na podstawie dokumentu zakupu.

Linkedin Adam Semik, Menadżer Sprzedaży i Obsługi Klienta Linkedin

Gwarancja a rękojmia - różnice

Rękojmia to drugi po gwarancji sposób reklamowania produktów. O ile gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem producenta do naprawy sprzętu w razie awarii, o tyle zasady rękojmi reguluje prawo konsumenckie. W odróżnieniu od gwarancji rękojmi udziela sprzedawca - jest to jego obowiązek.

Rękojmia obejmuje wszelkie wady fizyczne i prawne danego produktu, o których kupujący nie wiedział w momencie zakupu. Z tytułu rękojmi możesz się ubiegać o naprawę produktu, wymianę produktu na wolny od wad, zwrot kosztów zakupu lub obniżenie ceny, którą zapłaciłeś za towar.

Kupując jakiekolwiek urządzenie marki Apple, gwarancja jest Ci przydzielana automatycznie, a okres jej trwania wynosi dokładnie jeden rok, czyli 12 miesięcy. W przypadku rękojmi czas na reklamację jest dwa razy dłuższy i wynosi 24 miesiące.

Warto podkreślić, że zgodnie z prawem obowiązującym w Polsce, rękojmia sprzedawcy pozostaje obligatoryjna względem konsumentów oraz przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jeśli zatem Twoje urządzenie ulegnie awarii po upływie jednego roku od zakupu, wówczas możesz złożyć reklamację wyłącznie z tytułu rękojmi, wyłącznie u sprzedawcy, od którego kupiłeś produkt. Gwarancja na firmę, prowadzących jednoosobową działalność działa na podobnych zasadach.

Sprawdź, co możesz zyskać dzięki Lantre Care!

1. Ubezpieczenie

Jeśli kupujesz produkty Apple w naszym sklepie, możesz skorzystać ze specjalnych usług: ubezpieczenia Lantre Care lub planu ochronnego Service Pack.

Ubezpieczenie Lantre Care obejmuje jedną z trzech sytuacji:

  • przypadkowe uszkodzenie ekranu iPhone'a,
  • przypadkowe uszkodzenie całego urządzenia,
  • przypadkowe uszkodzenie całego urządzenia + dodatkowo kradzież sprzętu powiązaną z włamaniem lub rabunkiem.

Każde ubezpieczenie możesz wykupić na okres jednego roku, dwóch lub trzech lat do 5 dni roboczych od zakupu sprzętu.

Zwróć uwagę, że pierwsza opcja obejmuje ubezpieczenie iPhone'a - tylko i wyłącznie. Dwa kolejne warianty ubezpieczenia, poza iPhone'ami, obejmują dodatkowo: zegarki Apple Watch, laptopy MacBook (Air i Pro) oraz komputery iMac, Mac mini, Mac Pro. Jedynie kupując tablet iPad - gwarancja i rękojmia to jedyne drogi do reklamacji.

Ponieważ na rynku dostępne są różne warianty ubezpieczeń oferowane w różnych cenach, warto zwrócić uwagę na szczegóły tych ofert. Częstą praktyką jest proponowanie ubezpieczenia w niskiej cenie, ale też w “okrojonym” wariancie, gdzie użytkownik dopiero w momencie likwidacji szkody dowiaduje się, że będzie musiał na własną rękę wysyłać sprzęt do ubezpieczyciela czy zostanie obciążony dodatkowymi kosztami.

Warto zwrócić uwagę na takie elementy jak np. udział własny w każdej szkodzie - parametr ten mówi o ile zostanie pomniejszona wypłata (lub ile użytkownik będzie musiał dopłacić) w przypadku gdy wystąpi szkoda. Kolejnym istotnym elementem jest pomniejszanie przez ubezpieczyciela wartości ubezpieczonego sprzętu w czasie: i tak np. przez pierwsze 6 miesięcy ubezpieczyciel uznaje 100% wartości sprzętu, ale od 7-12 już tylko 80% wartości z faktury.

Powyższe przykłady nie dotyczą ubezpieczenia Lantre Care, to ubezpieczenie z półki "premium", a oznacza to, że Lantre dołożyło wszelkich starań, aby zakres ubezpieczenia był maksymalnie korzystny dla klienta, a wszystkie szkody były realizowane bezpłatnie w wygodnym procesie door-to-door. Po dodatkowe informacji można zgłosić się do konsultantów Lantre, którzy chętnie wytłumaczą na czym polegają różnice w ofertach i dlaczego warto wybrać ubezpieczenia Lantre Care.

2. Service Pack

Service Pack to specjalna usługa serwisowa, która rozszerza standardową gwarancję producenta. Jeśli zatem Twój smartfon ulegnie awarii, otrzymasz te same przywileje, co w czasie obowiązywania standardowego okresu gwarancyjnego. Ponadto na czas naprawy otrzymasz urządzenie zastępcze. Możesz zdecydować się na jeden z dostępnych pakietów: Silver (realizacja zleceń na zasadzie door-to-door oraz sprzęt zastępczy na czas naprawy), Gold (wydłużenie czasu ochrony do dwóch lat liczonych od dnia zakupu) lub Platinum (wydłużenie ochrony do trzech lat liczonych od dnia zakupu).

Polecane produkty z kategorii Service Pack

3. Ochrona ekranu

Nasza dodatkowa usługa to ochrona ekranu telefonu realizowana poprzez zabezpieczenie wyświetlacza iPhone'a lub iPada folią ochronną. Folia chroni ekran urządzenia przed zarysowaniami, a także zmniejsza ryzyko rozbicia ekranu w razie upadku urządzenia z wysokości. Do wyboru masz pakiety Gold i Platinum, które różnią się rodzajem naklejanej folii.

Polecane produkty z kategorii Ochrona ekranu

Apple - ubezpieczenie od producenta

Alternatywą dla usług Lantre Care i Service Pack od Lantre jest usługa AppleCare, oferowana bezpośrednio przez firmę Apple. W ramach usługi AppleCare otrzymasz 2 lata ochrony względem standardowej rocznej gwarancji autoryzowanego przez Apple serwisu i wsparcia, priorytetowy dostęp do wsparcia technicznego na czacie lub przez telefon, a także serwis baterii (jeśli jej pojemność spadnie poniżej 80%).

Sprawdź także: Ubezpieczenie iPhone'a - co obejmuje i kiedy warto je wykupić? Odpowiada ekspert Lantre

Polecane produkty z kategorii AppleCare Protection Plan

Gwarancja Apple i usługi Lantre - postaw na długoletnie wsparcie

Pamiętaj, że podstawowa gwarancja producenta i rękojmia sprzedawcy obejmują wyłącznie wady fabryczne. Jeśli zatem samodzielnie spowodujesz uszkodzenie swojego sprzętu, za naprawę będziesz musiał zapłacić z własnej kieszeni. Atrakcyjnym rozwiązaniem jest zatem równoczesne korzystanie z gwarancji Apple i usługi Lantre Care.

Zachęcamy do odwiedzenia sklepu Lantre, w którym znajdziesz wszystkie topowe produkty i akcesoria Apple.

Każdy zakup możesz rozłożyć na korzystne w spłacie raty lub skorzystać z atrakcyjnej oferty leasingu. Zapraszamy!